Dag nr 7

Jaha, nu har vi alltså gått 1 vecka över tiden
.....
.........
..............
Alltså 7 dagar alldeles för länge! Men vad ska man göra, bara go with the flow som Tofflan säger :)
Dom senaste dagarna har varit lite omtumlande måste jag säga. Känslomässigt blir det jobbigare och jobbigare för
varje dag som går. Jag längtar efter bebisen, min kropp, min frihet som man faktiskt inte fattar att man har
förrän man väger sisådär 50 kilo extra och måste få hjälp med skorna när plösen viker sig!
Jag är iaf väldigt trött på att inte kunna gå mina promenader, inte kunna sova
inte kunna raka mina egna ben med mera!
Och jag längtar sååå efter att få se våran bebis, få känna doften, pussa på dom små söta fötterna.
Bara att känna närheten och känslan av att bli mamma
Kan inte beskriva i ord hur starkt jag känner för min snart nya stora kärlek.
Snart, bara dagar ifrån får jag min fina egna familj, med min otroligt snygga man och våran underbara bebis
Jag längtar till och med till smärtan, sömnlösa nätter och paniken som kommer
så småningom. För allt sånt gör att man uppskattar dom små sakerna
Förstå va skönt det kommer vara när man får lägga huvudet på kudden och slumra en stund när lillen/lillan är ute på promenad! :)
Ja jag vet, jag har ingen aning om hur det egentligen kommer vara och jag har säkert en
alldeles för "lätt" bild om hur bra vi kommer klara de, men
man måste väl tänka positivt?
Jag vet bara hur min mamma höll ihop allt när vi "stora" va små. Så JAG kan väl inte vara sämre!
Plus att jag har en fruktansvärt fantastisk förebild/idol när det kommer till motherhood
Sophie "Tofflan" Bergdahl
Säg något som den kvinnan inte kan! Ensamstående med inte bara ETT utan TVÅ kids!
Helt makalös är hon! Hon pluggar dessutom till lärare, så ensam med två barn OCH studerande! Wooow säger jag bara!



Det va förresten min lilla mammaskatt som informerade mig imorse över heytell om att
idag är den sista vanliga fredagen... Sista fredagen utan liten bebis
Hur som helst så blir vi ju igångsatta nästa fredag oavsett så hon har så rätt hon den där björsundspinglan!!
Nu har jag iaf uppdaterat bloggen så det står härliga till!
Man kan ju skriva hur mycket som helst när man väl tar sig tid och "orkar" varva ner med datorn i soffan
Kanske är det som är hemligheten med en framgångsrik bloggare... Att man vet när man ska sluta! :)

Nu ska jag "njuta" och få den här "sista" fredagen att gå så vi kommer en dag närmare BEBIS ♥

Att älska är att låta någon komma nära

♥♥♥

Kommentarer
Postat av: sophie - Vi 3 mot världen

PUSSPUSSPUSSPUSSPUSS till min finaste Emla!! <3 ((Du ska få gå på länkkurs hos mig!))

2011-07-22 @ 23:21:29
URL: http://vi3motvarlden.blogg.se/
Postat av: Fnulan

Då måste jag vara skitbra eftersom jag pluggar med tre barn och arbetar samtidigt,, Eller nej vänta, jag är inte skitbra jag är skitdum i huvudet =)

2011-07-30 @ 09:20:31
URL: http://fnulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0